Blogi »
Potrzask kompetencyjny

 

Czy uczelnie kształtują swoje programy dydaktyczne, kierując się oczekiwaniami rynku, czy wyłącznie swoimi zasobami? Pozornie jedno drugiego nie wyklucza, a jednak.

Uważam, że uczelnie, a z pewnością niektóre ich wydziały, przez zapatrzenie się w lustro, znalazły w potrzasku i balansują na linie, której grubość maleje z czasem. Ale narcyzm nie popłaca, gdyż wytrzymałość liny maleje z każdym rokiem. Na szczęście znane są (w Polsce) przykłady tworzenia programów studiów w oparciu o synergię zasobów własnych i obcych. Nie, określenie ‘obcych’ nie jest właściwe. Myślę o zasobach współkonkurencji, która też na tym może zyskać.

Może warto rozważyć nowe otwarcie, a nie pozostawać w potrzasku kompetencyjnym. Niestety, w tym przypadku nie przyjdzie nadleśniczy, aby z niego uwolnić